2010/04/27

Apirilaren 27an Egunarik ez

Apirilaren 27, asteartez, Eguna egunkaririk ez dugu aurkitu Hemerotekan. Astelehenean Gernikan gertatutakoaren ondoren, ez zen egongo animorik, ezta denborarik ere askorik idazteko. hartutako jipoia hain zen handia, energia guztiak konzentratu behar zirela kalteak konpontzen eta pertsonak osatzen.
BARTZELONAKO LA VANGUARDIAN
Baina Bartzelonan aurkitu dugu gertatutakoaren berri. La Vanguardia kazetaren argazkiak eta hitzak ekarriko ditugu gaurkoan. Honela dio:
"He aqui los restos de Guernica, la ciudad de las libertades vascas, que destruyeron las bombas incendiarias de varias escuadrillas de aviones alemanes. Bárbara muestra de una intervención innegable, y de una actitud, que ellos dicen "defensora de la civilización" De esta Guernica, capital moral de Euzkadi, solo han quedado cinco casas en pie; pero como simbolo inmortal y eterna"
Transkripzioa ere zaila da egitea, argazki hauek bi orrialdetako ale berezi abtean agertzen zirelako.
Hona hemen esteka La Vanguardiako Hemerotekara.

BIHARRAMONEKO VANGUARDIAN LA GUERRA EN EL NORTE (transkripzio osoa hemen)
Nota de la Delegación general de Euzkadi en Valencia.
Valencia 27.- Esta noche la Delegación General de Euzkadi en Valencia ha facilitado a la prensa la siguiente nota:
"Ayer por la tarde quedó reducida a ruinas la noble villa de Guernica. Su casa de juntas, el Arbol de nuestra tradición, los caserios que formaban sus calles señeras e hidalgas, cayeron bajo el bombardeo de la aviación rebelde, que quiso significar una destrucción en Guernica, por lo que para todos los vascos tiene de emotiva y simbólica."

No hay comentarios: